mithai.blogg.se -

Chokladtårta

 
Ni vet ibland,så får man ett sådant plötsligt sug efter choklad? Jag hade ett sådant sug men kanske 1000 gånger värre. Så vad valde jag att göra? Jo jag valde att baka en chokladtårta förstås! Det här receptet är väldigt enkelt och passar nybörjarbakare alldeles perfekt. Det här receptet är med ett färdigt tårtbotten så det finns inget recept på det (jag hade ICAs chokladbotten)
 
Ingredienser:
 
Fyllning
- I,5 dl vispgrädde
- 2-3 st bananer
 
Glasyr
- 60 g mörk choklad
- 75 g smör
- 0.5 dl stösocker
- 2 msk mjölk
 
 
Gör först glasyren eftersom den måste hinna bli lite tjock.  Smält chokladen på svag värme tillsammans med smöret och sockret. Tillsätt därefter mjölken och ställ glasyren kallt så att den tjocknar. Ställ den gärna i ett kallt vattenbad så svalnar den snabbt. Rör glasyren hela tiden tills den tjocknar
 
Sen så sätter man igång med själva tårtan! Man brer ett lager med grädde på första våningen och sedan ett lager med bananer. Sedan lägger man mer grädde på den andra våningen,följt av bananer. Man kan välja att ha i vaniljsås eller andra frukter om man vill. Man låter helt enkelt fantasin flöda! Sen så kan man garnera tårtan med något fint; har har jag använt chokladströssel.
 
 
2013-02-15 @ 19:41:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Baji

Vilken mysig blogg:) fortsätt baka och njut !!

2013-02-16 @ 04:34:47
Postat av: Svarten

Jag har lagt till din blogg på länklistan "Muslimer som bloggar": http://tinyurl.com/bobxj5x

2013-02-16 @ 21:36:35
URL: http://svarten.blogspot.com/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Designbloggar.com
RSS 2.0