mithai.blogg.se -

Kryddade kycklingklubbor

Eftersom vi är pakistanier så har vi mycket kryddor i vårt hus. När jag säger mycket så menar jag verkligen mycket. Så jag var sugen på kyckling igår och hittade det här receptet som huvudsakligen bara krävde kryddor. Gissa om jag blev glad?
 
 
Ingredienser:
 
- Kycklingklubbor
- Olja
- Citron/Citronsaft
-Peppar
-Grillkrydda
- Curry
-Smör
 
 
Du börjar med att koka klubborna i ca 20 minuter. Häll i grillkrydda, peppar, olja och citron i vattnet medan det kokar. Därefter tar du ut dem och börjar steka dem i en stekpanna med smör. Ta ca 3 msk av vattnet du kokade klubborna i och häll över klubborna när de steks. Krydda med massor med curry och grillkrydda. Klart! Kan serveras med ris,pasta eller annat "side dish". Jag åt det med potatisgratäng.
 
2013-02-16 @ 22:27:19 Allmänt Permalink


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Designbloggar.com
RSS 2.0