mithai.blogg.se -

Oreo cake pops

Igår när jag kom hem så var jag så trött men mina fingrar kliade så mycket efter att få baka. Jag tittade runt lite och hittade ett lätt men smaskigt recept; Oreo cake pops. De var lika goda som de såg ut att vara! Lätta var de också.
 
Blir ca 10 cake pops
Ingredienser
 - 1 paket Oreo kakor
- 100 g (ung 2 msk)  Philadelphiaost
- Mjölkchoklad
- Grillpinnar/kakpinnar (jag använde tandpetare)
 

Du börjar med att krossa Oreo kakorna i en matberedare. Har du ingen sån kan du krossa de med en kniv men då måste vara krossade, det ska ungefär bli som stoft. Därefter lägger du ner smulorna i en bunke och blandar med osten. Rör med händerna till en deglikande konsistens. Färgen ska bli svart/mörk. 
 
Sedan börjar arbetet med kulorna. Gör kulorna tills degen är slut. Därefter smälter du mjölkchokladen och doppar pinnarna i den och trycker den igenom kulan (chokladen är som ett lim mellan pinnen och kulan). Sen så låter du kulorna stå i kylen för att stelna lite, jag la de över natten men de ska vara inne i kylen i  minst 30 minuter. 
 
När du har tagit ut kulorna ur kylen så börjar det roliga. Man kan egentligen välja att doppa de i vad som helst, vitchoklad funkar också utmärkt. Man låter fantasin flöda! Jag valde iallafall Marabous mjölkchoklad som jag doppade det i och sprinklade även över lite chokladströssel. Sedan läggs popsen in i kylen så att chokladen smälter. Därefter är de färdiga att ätas!

Innan de doppades i chokladen. Här ser ni att de var så goda att jag inte kunde låta bli att ta en tugga före doppningen!
 
2013-02-02 @ 13:53:49 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Emina

Ser väldigt gott ut........ har du någon aning hur mycket kalorier det är i en sån boll? dem känns sjukt onyttiga men kanske värt att baka ändå? :D

Svar: Tro mig, det är väldigt gott också! Kalorivis kan jag nog inte säga,vågar nog inte ens tänka tanken haha. Men de är definitivt värda att bakas!
delshekasteh.blogg.se

2013-02-09 @ 14:35:48
URL: http://eminas.se
Postat av: Anonym

Hej, samma här, jag har nyligen börjat blogga om mat och bakning. Du kan gärna ta en titt på min blogg.

2013-02-09 @ 15:24:25
URL: http://sweetsblogg.wordpress.com

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Designbloggar.com
RSS 2.0